Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

tisdag, augusti 18, 2009

Första dagen på dagis avklard

Idag var det en mjuk start på dagis för sonen. Vi var där från 10-11 och pratade lite och så fick barnen springa omkring och busa lite. Det gick super bra och sonen ignorerade mig totalt. Det skall nog bli bra detta =) Fröknarna verkade super bra och hade inga som helst problem med att det kan vara så att man måste ändra tider för hämtning och lämning osv vilket känns bra för mig. Eftersom jag är arbetslös så kan det ju bli så att jag måste springa iväg på något möte till AF (dom flesta mötena där är dock ganska meningslösa). Så det verkar bra i alla fall. Imorgon blir det 9-14.30 och vi är med och äter och sover med barnen och så skulle det vara resten av veckan och så på måndag tror jag vi lämnar dom där. =) Under den tiden jag är arbetslös nu så kommer sonen att gå 9-14 vilket är 2 timmar mer per dag än vad jag räknat med vilket känns super skönt =) Som jag fattade det så ser dom helst att dom kommer vid 9 och går vid 14 om en förälder är hemma alt inte kommer alls, men det känns ju lite meningslöst så här i början. Om jag skulle få ett jobb som gör att jag är ledig en del vardagar så kommer sonen antagligen att antingen gå 9-14 eller inte alls vi får se. Jag måste hitta ett jobb bara.

Jag har sökt jobb på samma ställe som min man jobbar. Jag pratade med avdelningschefen, men han ville ha in alla ansökningar och gå igenom alla och sedan ha intervjuer. Hmmm Fattar inte varför jag som är så bra ;)

/Fru S

1 kommentar: