Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

söndag, augusti 16, 2009

"Onormala" beroende framkallande saker...

Normal människor är beroende av "normala" saker så som alkohol, knark, shopping, socker, rökning m.m. Jag däremot har andra lite mer "onormala" saker som jag är beroende av. Så som att topsa öronen. Finns det tops hemma så är det helt hopplöst. Jag bränner igenom ett packet med 200st på kanske 1-2 månader. Det är inte alls bra jag vet, men jag är som en alkolist eller rökare när det kommer till det.

Jag är även gravt internetberoende, men det har jag varit så länge att det sitter i ryggmärgen =). Det är både bra och dåligt med att ha föräldrar som tyckte det är viktigt att ha en bra dator och internet hemma. Nu har ju i och för sig inte internet funnits så super super länge, men jag började sitta mycket när jag var 13år (alltså lite drygt 10år. Den 25 maj 1999 är dagen allt gick åt helvete) och sedan har det bara gått utför ;) Jag är inte lika hemsk som jag var när jag gick på gymnasiet. Mitt andra år på gymnasiet var värst. Eftersom vårt främsta redsakp i skolan var en bärbar dator så satt jag dels dom 8 timmarna jag var i skolan och bluppade på internet (vi gjorde inte så mycket på gymnasiet om vi säger så) och sedan minst 4-6 timmar hemma. Alltså den enda tid jag inte satt vid min dator var när jag sov och gick till och från skolan i praktiken. Det ger ett snitt på 12-14 timmar/dag och oftast kunde de bli mer. Hemskt egentligen.

Så beroenden kan se ut på många olika sätt. Min svaghet är tops och internet andra är svaga för shopping och alkohol. Skumt att olika människor blir beroende av olika saker. Någon gång skall jag gå på internetavgiftning, men inte än på ett tag. Jag skulle bli galen. (Jag antar att jag inte behöver informera om att vi har det snabbaste och bästa internet som går att få och att om internet slutar fungera är vi dom första som ringer och gnäller) Hahaha...

Vi har till och med gått så långt att vi en gång ringde och beställde internet till den lägenheten vi skulle flytta till en hel månad i förväg för att vi skulle vara säkra på att det skulle finnas där den dagen vi flyttade in. (Och det fanns det) =)

Så Minna du må ha vunnit över Gucci, men jag har ännu ej besegrat Comhem ;)

Ps. Vi är hemma från Gotland igen. Sonen var helt slut och slocknade som ett ljus i sängen. Jag och min man passade på att dricka lite vin (VUXEN POÄNG) och börja kolla på dom två första avsnitten av Hells Kitchen. Denna serie är en av få serier vi följer slaviskt. Den och Lyxfällan =)

Min man skall även kolla om han kan fixa jobb till mig på sitt jobb. Inte alls säkert att det går, men han skall försöka. Det som ev är aktuellt är 50%, men det är 50% mer än inga % alls =)


/Fru S

1 kommentar:

  1. Sitter här och försöker ta igen lite läsning som jag missat sista tiden....=)

    SvaraRadera