Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

måndag, augusti 24, 2009

Köpa begagnade kläder på tradera

Jag "gnällde" tidigare i veckan hur dyrt det skulle bli att köpa kläder till sonen den här månaden. Han är ju så liten att han växer hela tiden vilket jag inte kan göra så mycket åt det är bara att gilla läget och köpa kläder och se glad ut. Det jag kan göra är att kolla olika alternativ var jag kan hitta bra, men hyfsat billiga kläder. Inte köpa dom absolut dyraste, men ändå snygga kläder så att han är välklädd. Det värsta jag vet är när barn har antingen smutsiga kläder eller väldigt slitna kläder. Jag vill absolut inte att min son skall ha slitna och smutsiga kläder. Jag har varit inne och kollat en del på tradera. Det finns en del där som är helt nytt och som oftast blir billigare än om man köper det i en affär. Jag har precis vunnit en jacka till sonen den kommer med frakt att kosta 213kr. Visserligen använd en säsong, men egentligen spelar det inte så stor roll eftersom sonen bara kommer kunna ha den en säsong också. Ny kostar den någonstans mellan 599-699kr vilket jag tycker är åt helvete för mycket för en jacka till en kille som bara kommer ha den i en säsong. (Jackan är dessutom var det en Didrikson) :) Jag har även några Didrikson vinteroveraller med på minneslistan som jag skall kolla hur mycket dom går för. Annars kommer jag köpa en bamse vineroverall på Lindex för 499kr. Det tycker jag är mer rimligt pris än 799kr som en didrikson kostar eller 1200kr som min kära kompis V skall köpa overall för. Jag har även hittat nya regn kläder för 199kr. :)


Sonens nya jacka :)

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar