Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

onsdag, augusti 26, 2009

Förvånadsvärt bra start på månaden. Idag går allt åt helvete

Jag är förvånad över hur bra start på månaden jag fått. Har en helt ok dagsbudget och då har vi redan varit och handlat mat en gång. Idag kommer den dock att sjuka rejält, men det är inte så mycket jag kan göra åt saken tyvärr. Sonen växer och behöver nya kläder i samband med dagis start. Det kommer bli gummistövlar, vantar, lite kläder, mössa, skor, regnkläder, kanske vinteroverrallen (storlekarna brukar ta slut. Samtidigt är jag rädd att köpa fel storlek så att han ändå inte har någon overall i vinter. Det är svårt). Nej nu blir det frukost och sedan skall vi iväg och möta V och hennes son. :)

(Dagsbudgeten är gjort vi får väl se hur bra jag håller den denna månaden. Jag är dock inte så jätte sugen på att göra slut på pengar just nu). Kan tilläggas att jag denna månaden redan betalat alla mina räkningar, satt undan 600kr till kommande räkningar, betalat jackan jag vann till sonen, betalat tröjan jag vann till sonen, satt in pengar till min S som skall köpa en nalle till min son i London (han fick en apa av henne när vi var på Gotland som haft med sig från London och den är en stor hit, men jag orkar inte släpa den fram och tillbaka till dagis så att han kan sova med den på båda ställena så jag köper hellre en nu för 150kr då finns inte risken att jag glömmer den hemma eller på dagis), vi har även varit och handlat mat för 1125kr och vi har nu 375kr kvar tills den 8 sep. Men å andra sidan är hela frusen full i mat och vi måste lära oss att inte äta rolig mat jämt ibland funkar falukorv lika bra som oxfilé ;)

Så det har blivit en bra start. Kommer bli ett lite mindre bra slut. Det som skulle göra min månad perfekt var om jag lyckades hitta ett jobb, men man kan inte få allt :)

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar