Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

torsdag, augusti 20, 2009

Hat blivit en gammal kärring

Jag märkte att jag hade vita hårstrån när jag var ganska ung 14-15, men blonda har hårstrån som är mörkare och då borde ju mörkhåriga ha hårstrån som är ljusare så tänkte jag då. Under det senaste 1-2 åren har det blivit fler och fler vita hårstrån och jag har gnällt om att jag börjar bli vithårig i alla fall det senaste halvåret. Jag har velat färga håret för att det inte skall synas så mycket och eftersom jag har väldigt mörkbrunt hår är det bara att färga det svart så ser man ingen skillnad. Nu har jag inte gjort det sedan i maj och det syns verkligen att det är fullt med vita hårstrån =(. Hallå jag är 23år och känner mig som en gammal kärring =(. Min man tycker att färga håret är onödiga pengar och att jag borde lägga pengarna på något annat. (Kan ju tillägga att jag alltid gör det hemma så att det bli så billigt som möjligt. Känns löjligt att gå till en frisör för att färga det svart).

Idag kom den ultimata "förnedringen och slaget under bältet". När jag och min man var ute och gick frågade han om det inte var dags att färga håret snart eftersom det faktiskt börjar synas att jag börjar bli väldigt vithårig. Men va fan det som var så otroligt onödigt att färga håret alldeles nyss? Nej nu är det uppenbarligen helt godtagbart att springa iväg och färga håret eftersom jag ser ut som en zebra i skallen. Killar man blir så jäkla less på dom ibland...

Men jag får väl se det från den ljusa sidan. Nu kan jag färga håret utan att få dåligt samvete. Det negativa är att min kompis som brukar färga mitt hår har flyttat tillbaka till västkusten så det är lite långt att åka bara för att färga håret.

Nästa gång jag är på västkusten kommer jag dock att gå till en annan kompis som jobbar på salong och färga håret där. Det är säkert 500-600kr billigare där än här i Sthlm. Lite beroende på hur många färger man vill ha. Det bästa hade varit om jag kunde åka till London och gå till några som träna. Min kompis som jag var på Gotland med hade varit hos några som tränade och det kostade bara 5 pund =).

/Fru S

7 kommentarer:

  1. Det finns skolor som har hår som tema, frisöskolor, där kan du nog färga hyfsat billigt :)

    SvaraRadera
  2. Anonym: Ja det har jag också tänkt på. Skall nog ta och kolla upp saken. Vi bor ju i en stor stad så vi har ju lite fler möjligheter =)

    Nonhosonno: Ja, det hade varit mycket bättre om hela hålet blev vitt för det kan jag leva med + att då kan man färga till alla dom där coola/barnsliga färgerna som man vill färga dom till när man var yngre. Som neonrosa, ljus blått o.s.v. Nu ser det mer hemskt ut =(

    Gammal kärring i förtid hmmm....livet är hårt ;)

    SvaraRadera
  3. Minna: Ja, men å andra sidan så får han stå sitt kast och gilla läget när jag får för mig att klippa mig och färga håret för 2000kr ;) Visserligen inget som är aktuellt just nu då vår ekonomi absolut inte tillåter ett sådant utlägg, men i framtiden så...:P

    SvaraRadera
  4. Men då får du färga allt vitt? Men då kanske det ser konstigt ut när det växer ut.. hm, inte lätt det där.

    SvaraRadera
  5. Wi: Jag tror att det skulle vara svårt att färga det vitt eftersom jag har så mörkt hår. Det skulle aldrig bli vitt

    SvaraRadera