Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

torsdag, augusti 13, 2009

Låna böcker eller köpa?

Jag sett att många läst The secret - Hemligheten av Rhonda Byrne och jag har även fått tips om att läsa den. Om så många nu tycker den är bra så får jag ju följa strömen och läsa den jag med. Jag vill ju vara som alla andra ;). Sagt och gjort jag glider in på adlibris för att kolla vad den kostar 212kr = (I mina ögon) dyrt. Glider vidare in på bokus där kostar den 209kr. Ojoj 3kr mindre...inget att hänga i julgranen precis, men billigare i alla fall. Inser att det bästa alternativet kanske inte är att köpa så jag glider vidare går in på en onämbar sida och hittar boken i pdf format, men på engelska. Inser efter att ha kollat på den att jag aldrig kommer orka läsa den på engelska och absolut inte när den ligger på min dator. Suck...glider vidare och hamnar på min kommuns hemsida. Kollar om dom har den på biblioteket. Fattar inte om dom har den och ringer. En sur tant svara att jag skall ringa ett annat nummer och på det numret svarar dom inte. Man blir så trött. Jag som hade velat ha den när jag kom hem. Det bästa är väl att köpa den för då vet jag att jag kan ha den tills jag dör och behöver inte stressa mig igenom den. Skall ta en funderare på det här. Jag hatar när det inte blir som man tänkt sig...


TILLÄGG:

Det ser inte bättre ut än att jag tvingas köpa den här boken. Ahhh...jag har nu fått tag på biblioteket i kommunen där jag bor och det var kö på den 2-3 personer och dom hade bara ett ex möjligen två. Jag pratade även med biblioteket vid medborgarplatsen och dom hade många ex men också 2-3 personer i kö. Orka vänta 2-3 månader på att få låna den och sedan bara kunna och den i 30 dagar nä då köper jag hellre en egen!

/Fru S

4 kommentarer:

  1. Hej, jag ville så gärna läsa boken "Köp inte den här boken" förra året. Ställde mig i kö på biblioteket. Trots ett par låntagare före mig så gick det väldigt fort. Om du inte är VÄLDIGT ivrig så ställ dig i kön och gå till biblan o låna något annat inspirerande så länge..
    säger jag med mitt köpstopp...
    kram, Wi

    SvaraRadera
  2. Wi: Hehehe, ivrig var väl fel ord, men jag vill inte stressa igenom boken bara för att jag vet att det är folk efter mig i kön så att jag bara kan ha den i 30 dagar. Är ingen snabb läsare precis och med en liten son hemma så blir det inte så ofta man hinner läsa. Dessutom är jag av uppfattningen att det som man har i bokhyllan är en spegel av hur man är som person och jag gillar att spara de böcker jag läst. =)

    Säger jag som inte har köpstopp (Än) ;)

    SvaraRadera
  3. okej.. konstigt att den inte finns som billig pocket på ad libris. Där har jag köpt mycket för ca 37 kronor. Jag tycker att de är jättebra. En höst köpte jag nästan alla julklappar där.
    Lycka till med The secret.

    SvaraRadera